2015. január 9., péntek

Figyelem! Egy újabb banki trükk...

Veszélyes vizekre evezett a KH Bank (állítólag az Erste bank is küldött hasonló levelet) akkor, amikor az adatbekéréssel meg akarja úszni a tisztességtelen kamatemelésekre vonatkozó visszatérítési kötelezettségét úgy, hogy át akarja értékelni a lakossági szerződéseket nem fogyasztási típusú szerződésekre!!!

A KH Bank a napokban kiküldött egy adategyeztetésről szóló levelet. A levélben először a visszatérítéséről tesz említést , majd ezt követően olyan kérdéseket tesz fel, amiből könnyen azt a konzekvenciát fogja levonni, hogy a kölcsön nem fogyasztói szerződés. (Természetesen nem, hanem valójában vegyes határidős befektetési ügylet, melynek tényét a bank elhallgatta a fogyasztó elől, és amelyre a fogyasztónak a szerződés megkötés pillanatában a szerződéses akarata nem terjedt ki. szerk.)

A kért adatok egyébként kifejezetten arra vonatkoznak, hogy az ügyfélnek és a szerződésben szereplő többi személynek van-e bármilyen vállalkozása a megjelölt fedezeten bejelentve. Ez nem csak azt a veszélyt jelenti, hogy nem kapja meg a törvényben meghatározott visszatérítést, de azt is jelentheti, hogy a későbbiekben a fogyasztókra vonatkozó törvényi hivatkozásokat sem használhatja egy perben !! 
Nem kell tehát semmiféle adatot megadni, erre senki és semmi kötelezettséget nem támaszt . Viszont ennek a levélnek az alapján nagyon szívesen feljelenteném az MNB-nél ezt a bankot. Aki szinten így gondolkodik és érintett ebben a konkrét esetben az jelezze!

Forrás: civilkontroll.com, Barabás Gyula, pénzügyi fogyasztóvédelem

Minta levél

Egy válasz a fenti levélre:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztom itt: